varm choklad i kylan ,såå bra! plus receeeeeept, hehe!

Helloo over there! sitter just nu och avnjuter en stor kopp choklad, ruskigt gott! tycker Även sÅ mycket om att dricka ur min kopp( som var en av konfe.presenterna av grannarna) den Är jÄttemysig, blommig och inuti stÅr det: " let the flower of love bloom", superfint! om en stund ska vi Över till grannarna och fira mamman i huset som fyller i helgen, myys!
fÖresten sÅ tÄnkte jag bjussa pÅ ett super-choklad-recept jag lÄst plus blandat in mitt eget i! tÄnkte om nÅgon vill dricka en himla god varm choklad! ;-)
grÄdde
tvÅ tsk socker
tvÅ dl mjÖlk
tvÅ tsk kakao
chokladsÅs
gÖr sÅhÄr: hÄll i ungefÄr en halv cm grÄdde i botten av koppen. rÖr ihop grÄdden, sockret och kakaon sÅ det liknar en kladdkakesmet. se till att "smeten" Är jÄmn och fin. hÄll sedan pÅ den varma mjÖlken och rÖr om. sedan hÄller du i lite chokladsÅs och rÖr om Ännu en gÅng. sedan kan du ju toppa med exemelvis grÄdde och chokladsÅs/brun farinsocker/marschmellows eller nÅgot gott.
hahaha matbloggaren hÄr javisst! nejmen kÄnde att jag ville dela med mig av det goda!
puss!
//emilialiselotte
Kommentarer
Maja

sen om man har i kanel blir det äääännu godare! :)

2011-11-18 » 17:23:39
URL: http://majawally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!